Wybrano najlepszych II edycji

Wybrano najlepszych II edycji

Jurorzy wybrali najlepsze zespoły II edycji konkursu ARP Games. Tym samym rozpoczynają się negocjacje inwestycyjne projektów.

Komisja jurorska w składzie: Magdalena Cielecka, Łukasz Dębski, Łukasz Hacura, Błażej Szaflik i Karol Wosiński oceniła dokonania zespołów, które zakończyły pierwszy etap konkursu. Po trwającej trzy miesiące intensywnej pracy nad projektami udało się wyłonić najlepszych. Jurorzy ocenili nie tylko oryginalność i wartość artystyczną gier, ale także proponowany przez zespół model biznesowy.

Największą ilość punktów uzyskał projekt Memo stworzony przez zespół Hypnotic Ants, pod okiem mentora Błażeja Szaflika (Carbon Studio). Memo jest grą logiczną wykorzystującą technologię VR. Zadaniem zawodnika jest rozwiązywanie zagadek ukrytych w lewitujących sześcianach. – Projekt wygląda na kompletny, przemyślany i spójny – oceniła Magdalena Cielecka. – Przy wsparciu produkcyjnym i marketingowym są duże szanse na ukończenie i wydanie gry jeszcze w tym roku – dodał Błażej Szaflik, juror i mentor projektu.

Gra Memo

Na drugim miejscu na liście rankingowej znalazł się projekt o roboczym tytule BSG stworzony przez zespół Lowpoly Dream, którego mentorem był Leszek Lisowski (Westland Interactive). W czasie tej taktycznej gry gracz dowodzi flotą gwiezdnych nomadów ocalałą z zagłady ziemi, odkrywa nowe tereny, zakłada kolonie i handluje z napotkanymi obcymi. – Projekt może znaleźć swoją niszę, w której zostanie ciepło przyjęty – zauważa Błażej Szaflik. – Przy znalezieniu odpowiedniego wydawcy mogłoby wyjść z tego coś naprawdę dobrego – dodaje Łukasz Hacura.

Gra BSG

Gra Hook’n’Build zespołu Blahray Studio pod opieką mentorską Mariusza Macieji (CreativeForge Games) to trzeci, wg oceny jurorów, projekt z dużym rynkowym potencjałem. To gra strategiczna, w której zadaniem gracza jest odbudowanie świata i chronienie go przed wszelkimi katastrofami.  Na kolejnym miejscu znalazł się projekt Apparatus zespołu APP2D, którego mentorem był Łukasz Hacura (Anshar Studios). Gra ma duży potencjał z zakresu matematyki i programowania. Jej głównym bohaterem jest człowiek żyjący w świecie robotów, który dzięki umiejętności programowania może wpływać na poczynania maszyn. – Apparatus jest solidnie wykonaną grą, która przy odpowiednim wsparciu marketingowo – produkcyjnym może być bardzo dobrze przyjęta na rynku gier – ocenia Błażej Szaflik.

Gra Hook’n’Build

 

Gra Apparatus

 

Mniej niż 50 punktów w ocenie jurorów otrzymały: zespół TX Studios z grą Valut of Cadence (mentor: Wojciech Borczyk – Incuvo), 8 Verve i projekt GGGladiators (mentor: Jan pioterek – Huuuge Games) oraz Mosspine z propozycją Star Zone (mentor: Marcin Stanek – Destructive Creations). Z zespołami tworzącymi czołowe projekty zostaną już w najbliższym czasie podjęte rozmowy inwestycyjne.

HBB

Lista rankingowa II edycja konkursu ARP Games

 

l.p. Zespół Projekt Punktacja
1. Hypnotic Ants MEMO 65
2. Lowpoly Dreams BSG 57,4
3. Blahray Studio Hook’n’Build 56,2
4. APP2D Apparatus 52,8
5. TX Studios Valut of Cadence 48,6
6. 8 Verve GGGladiators 42,4
7. Mosspine Star Zone 31,8