Inwestycja w gry, czyli wyniki III edycji

Inwestycja w gry, czyli wyniki III edycji

10 zespołów przez 3 miesiące intensywnie pracowało nad swoimi projektami, by ostatecznie ich pracę oceniła komisja konkursowa ARP Games. Dziś już wiadomo, które projekty III edycji programu spodobały się najbardziej i zostały zaproszone do negocjacji inwestycyjnych.

Zaproszeni do inwestycji

Projekty oceniała ta sama komisja konkursowa, która wybrała zespoły do pierwszego etapu programu. Teraz jurorzy wyraźnie widzieli postęp w pracach nad grą. Ocenili ponownie wartość artystyczną, oryginalność i model biznesowy oraz dodatkowo postępy w realizacji zadań.
Punktacja ukształtowała się następująco:

1. Projekt „Lumberhill” zespołu Fancy Crocodille – 81 pkt
2. Projekt „Alibabe” zespołu Gspot – 75 pkt
3. Projekt „White Peony” zespołu Pillow Talk– 69 pkt
4. Projekt „In & Out” zespołu UnderDogz – 69 pkt
5. Projekt „Handy Hotel” zespołu Yellow Beetle – 66 pkt
6. Projekt „Project Aurora” zespołu Pale Blue Dot – 61 pkt
7. Projekt „The Way Back” zespołu Alrauna Studio – 59 pkt
8. Projekt „Prime Delusion” zespołu Bleak Field Studios – 58 pkt
9. Projekt „Ibuki West” zespołu Pool Studio – 46 pkt
10. Projekt „Dungeon of loot” zespołu OnionMilk – 45 pkt

Zespoły, których projekty otrzymały więcej niż 50 punktów, zostaną zaproszone do negocjacji inwestycyjnych. Ich efektem może być rozpoczęcie drugiego etapu programu.

Dwuetapowa akceleracja

Program ARP Games podzielony jest na dwa etapy. Pierwszy trwa trzy miesiące. Zespoły wybrane spośród zgłoszonych projektów, otrzymują wsparcie finansowe i merytoryczne. Biorą udział w szkoleniach i wyjazdach na targi. Uczą się także pracy w zespole, a to często weryfikuje powodzenie i dalszy rozwój projektu.
Wchodząc w drugi etap programu zespoły muszą nie tylko zastanowić się nad dalszym rozwojem gry. Przede wszystkim muszą wspólnie podjąć decyzję, czy są w stanie razem pracować nad projektem, aż do finału, którym jest wydanie gry. Drugi etap programu nie jest ograniczony czasowo.

Rok inwestycji

ARP Games w 2018 r. podpisało cztery umowy inwestycyjne na realizacje gier pierwszej i drugiej edycji. W ramach programu powstaje gra „Weakless” o dwójce wędrowców, niewidomym i niesłyszącym, którzy dzięki wzajemnej pomocy pokonują liczne przeszkody. Trwają pracę nad turową strategią „Hexiles”, w której nie brakuje elementów kolekcjonerskiej gry karcianej oraz nad grą „Ars Fabula”, które akcja toczy się w teatrze. Najszybciej na rynku wydawniczym ma ukazać się gra „Dremo”, w której wykorzystane są gogle VR. Jej premiera planowana jest na pierwsze półrocze 2019 r.